Moje prace

Moje prace

niedziela, 13 maja 2018

W Rzaholeckim lesie,


kto ma dużo szczęścia, może zobaczyć ciekawą postać. To nikt inny, jak butny szewc, który pokłóciwszy się ze starostą Humpalem, opuścił Jiczin i zamieszkał w jaskini . Ja miałam podwójne szczęście, bo nie dość, że udało mi się go spotkać, to na dodatek wzbudziłam w nim spore zaufanie i dał mi się sfotografować. Na początek ledwie wychylił swój czerwony kapelusz,




 ale zaraz potem zaczął zwinnie zsuwać się z gałęzi,




by stanąć na ziemi i ukazać się w pełnej krasie.





Udzielił mi wywiadu, podczas którego  kołysał się na gałęzi świerku.






W tajemnicy mi przyznał, że on by tak chciał jak dawniej na szklane ekrany zawitać, no cóż, nie od niego to zależy. A szkoda, bo on bardziej szewcem się czuje niż rozbójnikiem, bo serce ma miękkie i wiele dobroci w nim drzemie.  Na koniec pomachał mi ręką na pożegnanie,





szybko odwrócił się na pięcie





i tak jak się zjawił, tak sprytnie zniknął wśród gałęzi drzew,




bo gdzie jest jaskinia w której mieszka, tego nikt nie wie :)
I to by było na tyle. Dobranoc Państwu. Upssss. Pozdrawiam i do zaś  :)



50 komentarzy:

  1. ah ten Rumcajs <3 lubiłam tą bajkę jako dziecko :) pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wspomnień czar, sama dziecinnieję przy tych postaciach :)
      Uściski :)

      Usuń
  2. Jeszcze tylko Hanka i Cypisek i będzie cała rodzinka:))) Superowy!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Bożenko! Twój Szewczyk jest Super,Ten kapelusz ma Uroczy - Pozdrawiam Serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten kapelusz zawsze mi się u niego najbardziej podobał :)
      Dziękuję Krysiu. Pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń
  4. Kolejne cudeńko stworzyłaś:) Kolorowych snów Bożenko.

    OdpowiedzUsuń
  5. Rumcajs jako żywy! Dobrze pamiętam tą bajkę, była super. Odtworzyłaś go idealnie. Miłego tygodnia Bożenko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawie idealnie, ja zawsze potrafię się czegoś czepić :)
      Pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń
  6. Ale świetny ten Rumcajs :) To teraz jeszcze Hanka i Cypisek :) No i Książę Pan by się przydał. I Wodnik też był fajny ;) No dobra, bez przesady, wystarczą Hanka i Cypisek, grunt to rodzinka ;-D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na razie chłopakowi daruję " wolność ", będzie sam :)
      Buźka :)

      Usuń
  7. Piękny szydełkowy Rumcajs! Szkoda, że na takich pracach mało można zarobić. W przeciwnym razie byłabyś bogata:))
    A o wieszakach pamiętam:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację, wielka szkoda może i byłabym bogata :) :) :)
      Wieszaczki to na zaś :)

      Usuń
  8. Zdolniacha z Ciebie , Rumcajs jak żywy, bajkę pamiętam fajna była :-)
    Nie wiem jak Ty to robisz że potrafisz tak idealnie odwzorować te postacie bajkowe. Trzeba mieć to coś w rękach i w głowie :-)
    Buziaki i dobrego tygodnia życzę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najbardziej podobało mi się szpetne przekleństwo Księcia Pana ( brzmi znajomo ? ;) A z tym wiernym odwzorowaniem. Wełna to bardzo wdzięczny materiał i rozciągliwy ( nie do przesady ), ale robiąc bardzo ściśle, mogę sobie pozwolić na obfitsze wypełnienie bez uszczerbku dla wyglądu i w ten sposób skorygować kształt, jednak baza to podstawa :)
      Cmok jak smok :)

      Usuń
  9. Rumcajs jak się patrzy! Jest idealny! Brakuje mu tylko Hanki i Cypiska.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaczynam się powtarzać, może kiedyś ich połączę, póki co, samotnie się buja na świerku ;)

      Usuń
  10. Bożenko,jesteś mistrzynią!!!!~Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiałam tę bajkę i uwielbiam twoją pracę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Basiu, taka ocena z Twoich ust, to zaszczyt dla mnie :)

      Usuń
  12. Fantastyczny Rumcajs! Jestem więcej niż pewna, że wkrótce dołączą do niego żona i syn.;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to Cię rozczaruję, niestety nie, w każdym razie nie tak szybko, może kiedyś :(

      Usuń
  13. Nie no Bożenuś, ja za każdym razem gdy do Ciebie zaglądam mam rozdziawioną szczękę i się nadziwić nie mogę, że mozna miec tak zdolne łapki. Jesteś the best :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A Twoje to niby nie zdolne ???????!!!!!!!!!!!!
      Buziaki :)

      Usuń
  14. jak ja dawno tego jegomościa nie widziałam :) Bożenko wspaniałego go stworzyłaś jest uroczy :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie fajne bajki odchodzą w niepamięć, a szkoda, bo fajne były, takie proste z życia wzięte. Dzięki Beatko. Też pozdrawiam :)

      Usuń
  15. Ale cudny, prawie by mi gdzieś umknął. jesteś Bożenko mistrzuniem.

    OdpowiedzUsuń
  16. Cuuudowny Bożena jak wszystko co w swoje ręce bierzesz . Podziwiam talent i kreatywność . Wpadnę Hankę oglądać :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na razie Hanka musi poczekać, ale wpadaj i bez tego :)
      Jak było na klockach, czekam na relację :)

      Usuń
  17. Fantastyczny, przypomniało mi się dzieciństwo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze mi się wydawało, że Ty to młode dziewczę jesteś :)

      Usuń
  18. Genialny Ci wyszedł ten rozbójnik.
    Teraz stwierdziłam, że gdybyśmy były siostrami, to na pewno bliźniaczkami. Właśnie sobie myślałam, kiedy ja znajdę czas, by stworzyć Rumcajsa z rodziną i jeszcze Pata i Mata, czyli sąsiadów. Nie myślałaś też o nich, przypadkiem? A o Reksiu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Póki co Hanki i Cypiska nie będzie, może kiedyś. Sąsiadów już raz zrobiłam, a Reksio jest w planie :)

      Usuń
  19. Bożenko, na Twój widok, Rumcajsowi jakby ubyło parę lat :)) Świetny Ci wyszedł :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo to młody Rumcacjs, jeszcze o Hance i Cypisku mu się nawet nie śniło ;)

      Usuń
  20. Rumcajs,jak się patrzy, nie wiem w jakich kolorach pierwowzór miał ubranko, bo telewizor czarno-biały był. Twój jest kolorowy i cudny, mógłby w filmie zagrać,pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iwonko dokładnie w takich kolorach jak zrobiłam. Dla mnie on też był czarno-biały, tylko w książce był na kolorowo :)
      Pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń
  21. Ahahaha Świetny post, zabawny, pomysłowy, no super. :))) Rumcajs jest fantastyczny, perfekcyjnie wykonany. <3
    Pozdrawiam i życzę udanego weekendu. :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Bożenko jesteś niesamowita!!
    Rumcajs jak żywy, zawsze bardzo lubiłam tą bajkę to wiem ;D
    Miłego weekendu życzę i pozdrawiam serdecznie
    Ps. Dziękujemy :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Świetny Rumcajs:)))a gdzie Hanka i Cypisek????

    OdpowiedzUsuń
  24. Boooski jest! Tyle wspomnień mam związanych z Rumcajsem, jeszcze gdzieś jest piszcząca zabaweczka mojego małego synka... Ech młodości, gdzież ty?:)
    Jesteś utalentowana nie tylko w szydełku, umiesz też zajmująco pisać:)

    OdpowiedzUsuń
  25. Genialny ten Rumcajs - idealnie odwzorowany :-))

    OdpowiedzUsuń
  26. idealny! jakby wyskoczył z kreskówki na spotkanko z Tobą :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Świetny ten Rumcajs !!! Fajna to była bajka. W dzieciństwie oglądałam ją z bratem w tv... to były czasy !!! Pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
  28. Rumcajs jak malowany! :D Świetnie wyszedł i jak pięknie dał się sfotografować

    OdpowiedzUsuń
  29. Ale czad! :)

    tylko to chyba Rumcajs zanim Hankę poznał i się ożenił wziął... bo taki jeszcze szczupły ;-P

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.