Moje prace

Moje prace

czwartek, 21 kwietnia 2016

3 w 1


Dziś śliczna pogoda, więc zatrzymałam się w drodze powrotnej, by zrobić zdjęcia Kapliczki, do której odnawiałam figury. Stoją w niej  wszystkie trzy, a przechodzący patrzą i podziwiają. Mało kto we wsi wie, że to ja je malowałam, włącznie z Księdzem Proboszczem i niech tak zostanie.  Kapliczką od lat opiekują się dwie rodziny,  mieszkające najbliżej i to właśnie  na ich prośbę, zostały odnowione.


Tak się prezentuje kapliczka z każdej strony, na której są figury.










A tak wyglądają w zbliżeniu.










Kapliczka ma ponad 100 lat i jest wpisana w rejestr zabytków naszej gminy. Rzadko kiedy to mówię, ale jestem dumna ze swojej pracy  :)

Cieplutko witam Nową Obserwatorkę. Bardzo mi miło, tym bardziej, że ostatnio Obserwatorzy raczej mi ubywają ... Rozgość się proszę i buszuj do woli :)

Na dziś to tyle. Pozdrawiam i do zaś :)

30 komentarzy:

  1. Kapliczka pięknie się prezentuje,odnowiona i ukwiecona. Możesz być z siebie dumna Bożenko, zwłaszcza,że w maju wiele osób będzie się przy niej modlić, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację, w maju więcej niż zwykle. A rodziny opiekujące się Kapliczką są niesamowite.
      Też pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Bożenuś, no to już masz chody u Pana Boga. Jak dobrze, ze Podłęże ma taką Bożenkę. Mnie też duma rozpiera.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślisz, że to takie proste ? Może jakiś tam maluteńki plusik mam, ale na wyróżnienie, to trzeba dobrze się napracować ...

      Usuń
  3. Duma jest jak najbardziej uzasadniona :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pięknie się prezentują figurki odnowione Twoimi rękami.Kapliczka śliczna i zadbana.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, zadbana zawsze, to jedna z piękniejszych Kapliczek w okolicy. Na Św. Józefa, jej patrona, zawsze jest msza, w maju są majówki,na Boże Ciało jest na niej jeden z ołtarzy ( do niedawna tu kończyła się procesja Mszą Św. ale obecny Proboszcz to zmienił ). Gdy umrze ktoś z najbliższej Kapliczce okolicy, to dzwoni. Czyli nadal " czynna ", a nie tylko stoi jako ozdoba :)
      Też cieplutko pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Piękne figury odmówiłaś je niczym prawdziwy fachowiec. Wiem co czujesz patrząc na dzieło swoich rąk. To bardzo przyjemnie uczucie szczególnie jeśli robi się coś incognito. Pozdrawiam cieplutko :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może nie do końca fachowo, ale mając tyle lat, jakąś tam wiedzę mam i doświadczenie życiowe, więc się starałam :)
      Tez pozdrawiam :)

      Usuń
  6. Bożenko masz prawo być z siebie dumna, zrobiłaś kawał dobrej roboty. Figurki teraz wyglądają pięknie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda że P. Jezusa za szybką nie było dokładniej widać.
      Wyjątkowo nie zaprzeczę :)

      Usuń
  7. Bożenko szmat dobrej roboty, chylę czoła :) Buziole

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Eluś, widzisz, też mogę czymś zaimponować ;)

      Usuń
  8. Wcale się nie dziwię,że jesteś dumna:))tym bardziej,że takie kapliczki to już rzadkość przynajmniej w mojej okolicy:))....piszę komentarz a myśl moja uciekła do dzieciństwa,jeździłam do babci na wieś ,jej dom był ostatni a za nim tylko las,a na górce stała maleńka kapliczka przy której rosły dzikie cześnie i stała ławeczka na której zawsze siadałam i czekałam na rodziców jak mieli do nas przyjechać:))dziś już nie ma ani domku babci ani śladu po kapliczce:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odkąd tu mieszkam, czyli 33 lata, nie zauważyłam by zniknęła choć jedna kapliczka, z tych o których wiem. Nawet taka jedna daleko w lesie, zawsze są przy niej kwiaty, mniej lub bardziej zwiędnięte, w zależności od pogody, ale zawsze są :)

      Usuń
  9. Nooo kochana ... w tej scenerii wyglądają przepięknie. Do tej kapliczki zdecydowanie pasują odnowione!!!! Masz prawo być dumna jak paw ... i powinnaś ogłosić wszem i wobec, że to ty ... wpadłyby może zamówionka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kapliczka, choć zawsze zadbana, została fachowo odnowiona pod względem budowlanym na swoje 100 urodziny i podświetlona, jak wszystkie zabytki i ciekawe miejsca w całej gminie.
      Zamówionka mówisz ? Za free, pewnie by się posypały :)

      Usuń
  10. Też bym była dumna bo prezentują się pięknie :-) cała kapliczka prezentuje się pięknie :-) dobra robota naprawdę :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację, rodziny opiekujące się kapliczką, robią to z przyjemnością i wkładają całe serce, podziwiam ich za to !

      Usuń
  11. Wykonałaś piękną pracę.

    OdpowiedzUsuń
  12. Masz prawo być dumna masz prawo puszyć sie jak paw! ;-D
    Ładny ten zabytek...widać, że ludzie dbają

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Parę lat temu staruszka miała 100 urodziny, to jest po liftingu, mówiąc współczesnym językiem :) Teraz to już niemal pękam z dumy, przynajmniej tutaj na blogu :)

      Usuń
  13. Pięknie :-) Cudna kapliczka i świetnie wyglądają w niej odnowione przez Ciebie figury. Wcale się nie dziwię, że jesteś dumna ze swojej pracy :-)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  14. Pięknie odnowione figury :) Takie kapliczki mają niepowtarzalny urok :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Bożenko, możesz być bardzo dumna! Przyjemnie popatrzeć na tak zadbaną kapliczkę, widać że figurki po prostu musiały być odnowione!

    OdpowiedzUsuń
  16. Bożenko!podziwiam cię że podjęłaś się tak odpowiedzialnej pracy , ale wykonałaś to perfekcyjnie kapliczka jest bardzo śliczna i brawa dla rodzin które o nią dbają pozdrawiam gorąco

    OdpowiedzUsuń
  17. Pamiętam kapliczkę i jej otoczenie kiiiilka lat temu,teraz wygląda naprawdę reprezentacyjnej. Nie narzekaj na ubytek obserwatorów,nie zawsze jest czas na pisanie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pisanie, a ubywanie obserwatorow, to dwie różne sprawy :-) otoczenie kapliczki zawsze było uporządkowane,dzieki remontowi wyglada to " na bogato " :-)

      Usuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.